Surfplatta

Ikväll har jag köpt en surfplatta! Har varit ute efter en de senaste veckorna och verkligen letat efter någonting bra för en billig peng (ja, jag försöker vara snål!). Så jag har läst specifikationer och jämfört dem och kollat priser och letat erbjudanden och läst recensioner och kollat filmer på YouTube för att se hur de ser ut och så vidare. Vet inte hur många olika jag kollat upp... Är ju rätt svårt när man vill ha bra och billigt och samtidigt har vissa kriterier...
 
Men nu hittade jag i alla fall en bra på Tradera. Betalade 634 kr inkl. frakt för en 7 tums surfplatta med bra RAM-minne, bra ROM-minne, bra processor, bra grafik, bra upplösning och plats för minneskort. Plus att det är en Android, vilket är ett måste för mig! Visst, har ingen aning om vad det är för märke (Iriver), men enligt expertrecensioner ska den vara jämförbar med Googles Nexus 7 och det är ett bra betyg! Såg i specifikationerna och på YouTube att de verkligen liknar varandra :)
 
Så, vad tusan ska vi med en surfplatta till när vi redan har varsin dator och varsin smartphone?! Ja, det tittas faktiskt en hel del på skärm här hemma (det gör vi alla tre) och jag kan tycka att en lite större skärm än våra smartphones kan vara bra samt att det kan vara bra med extra lagringsutrymme när det gäller spel och appar och filmer när man ska resa bort. Surfplattan kommer nog mest innehålla spel och appar och filmer för Angela, tror det är välbehövligt vid lång resa till exempel, vilket vi ju ska göra inom en väldigt snar framtid (vilket jag berättar mer om imorgon). Det finns inte nog med utrymme på våra telefoner för detta och jag tycker att våra skärmar är lite för små, det är bättre med en surfplatta när man ska se på film faktiskt. Jag tror det blir kanon att komplettera vår utrustning med en surfplatta plus att det kommer bli en bra underhållningskälla under långa resor :) 
 
 
IRIVER ANDROID WOW SURFPLATTA
(Bildkälla).
Lämna kommentar publicerat i Vardagsliv, tankar och åsikter