Frulle, pizza & smoothie

Så går denna onsdag snart till ända. Jag har varit hemma från jobbet idag för att vabba. Angela har ju varit förkyld, hostat och haft feber. Men idag var allt mycket bättre 😊 Så imorgon får hon gå till dagis och jag ska jobba. 
 
Idag började vi dagen med mys i sängen och sen blev det en sen frukost som vi tog inne på Angelas rum medan vi tittade på Pippi på de sju haven. Därefter var det absolut inte slut med Pippi. Angela flyttade sedan in till vardagsrummet för att titta på På rymmen med Pippi Långstrump. Oh, herregud så många gånger filmen gått idag!!! Hela 5 gånger!!! 🙈🙈🙈 Angela ville absolut inte stänga av och skulle titta igen och igen och igen och igen... Så fort man ens nämnde att stänga av eller byta till någonting annat fick hon ett smärre utbrott. Lyckligtvis satt hon ju inte som klistrad utan gjorde annat emellanåt också. Men ändå...
 
Idag lagade jag pizza till middag. Det var jättelänge sen vi åt hemlagad pizza. Idag när jag var hemma och var halvt uttråkad fick jag för mig att faktiskt göra pizza. En pizza med tomatsås, ost, kycklingfilé, majs och gröna oliver 🙏 😊 
 
Lite senare blandade jag och Angela smoothie 😊 Vaniljyoghurt, mjölk, jordgubbar, hallon, röda vinbär och svarta vinbär. Mums! 😊 Tyvärr föll det inte Angela i smaken. Först sa hon att det var gott men sen ville hon inte ha mer och sa att det var äckligt 😒 Jaja, kanske en annan gång eller om man bara blandar med jordgubbar... 
 
Så, det var denna dag det. Det känns förresten som att jag kommer igång med bloggningen igen, även om det bara blir kvällstid 😊 Dagtid ser ni mig mer på Instagram där jag också kommit igång mer och mer (@marycaroline1985). Så det verkar som att ni kommer kunna se mer av mig framöver 😉
 
 
 
En kommentar publicerat i Livet som mamma, Vardagsliv, tankar och åsikter;
#1 - - Lilith - livet efter Borderline:

Själv lyckas jag aldrig blogga kvällstid, bara på morgonen.