Matprat

Jag är en sådan där typ av person som verkligen kan avsky att laga mat. Det är nog bland det tråkigaste jag vet. Men det finns tidpunkter och rätter då till och med jag kan tycka att det är lite kul. Typ pannkakor, tacos, spaghetti, steka kött och så där 😊 Idag lagade jag till och med mat två gånger. Så kan det bli ibland under de dagar man är ledig. Så det blev först pannkaka till lunch och sen spaghetti till middag. Och istället för köttfärs använder vi numer sojafärs från Iran till spaghettin, som vi kryddar och blandar med tomatsås. Blir gott faktiskt 😊 Och en annan dag, i fredags, fick jag för mig att koka korngrynsgröt 😊 Det är en rätt jag är uppväxt med. Men som jag tyvärr nästan aldrig lagat, bara två gånger tidigare och då blev det inget bra. Men det blev väldigt bra den här gången 😊 Man kokar korngrynsgröt på samma sätt som risgrynsgröt och så kryddar man med lite salt och lite vitpeppar. Asgott 😊 Det blir rätt mycket gröt, men det är bra för magen då det innehåller mycket fiber och det som blir över kan man frysa in 😊 Jaja, slutpratat, matlagning är ingenting för mig i alla fall, men ibland kan det vara lite kul 😊
 
 
 
 
En kommentar publicerat i Vardagsliv, tankar och åsikter
#1 - - Sofia:

Och jag älskar att laga mat :) det ser gott ut!