NĂ€rsynt? đŸ˜Č 👓

Jag har bestĂ€mt mig för att Ă€ntligen (!) fixa mitt körkort! DĂ€rför var jag tidigare idag hos optikern för att göra det syntest som krĂ€vs för att fĂ„ synintyget för tillstĂ„ndet att fĂ„ övningsköra. Ja, jag fick mitt intyg. MEN det verkar som att jag tyvĂ€rr har lite synfel 😹 Mitt synfĂ€lt Ă€r det inget fel pĂ„. Jag ser bra i ögonvrĂ„n och sĂ„. Men det var lite problem nĂ€r jag fick lĂ€sa bokstĂ€ver pĂ„ avstĂ„nd. Jag fick en rad i taget, tror det var fem bokstĂ€ver. Och sĂ„ fick jag med kupad hand hĂ„lla för ett ögat i taget och sedan Ă€ven lĂ€sa med bĂ„da ögonen samtidigt. Det var inga problem med bĂ„da ögonen samtidigt, men med ett öga i taget var det faktiskt suddigare 😹 Sen fick jag Ă€ven en mĂ€tning i en apparat. Det slutgiltiga svaret var att jag pĂ„ vardera öga har 70% och pĂ„ bĂ„da ögonen 80% och att jag Ă€r nĂ„got nĂ€rsynt. Jag har faktiskt mĂ€rkt att jag inte har lika bra syn som jag haft förut. Förut har jag alltid kunnat lĂ€sa perfekt bĂ„de pĂ„ lĂ„ngt hĂ„ll och nĂ€r det gĂ€ller minimal text pĂ„ nĂ€ra hĂ„ll. Men nu ser jag tyvĂ€rr inte lika bra att lĂ€sa pĂ„ lĂ€ngre hĂ„ll 😒 Optikern tyckte att jag skulle boka in ett besök till för en grundligare undersökning. Men jag vĂ€ntar med det eftersom jag inte upplever nĂ„gra större problem med min syn. Jag vĂ€ntar gĂ€rna sĂ„ lĂ€nge som möjligt med glasögon ocksĂ„ om jag ska vara helt Ă€rlig 👓 👅
 
 
 
 
 
En kommentar publicerat i Vardagsliv, tankar och Ă„sikter
#1 - - Sofia :

OjdÄ.. Men det Àr snyggt med glasögon tycker jag :)kul att du ska ta körkort, det Àr lÀtt vÀrt all tid och alla pengar som gÄr Ät. Jag kan göra allting mycket enklare och smidigare nu efter att jag tog körkort :)

Svar: Ja, det kan det vara om man hittar rÀtt modell :) Men jag slipper gÀrna sÄ lÀnge jag kan :D Ja, det fÄr ju kosta vad det kostar liksom. Körkort behöver man ju verkligen, speciellt om man tÀnker pÄ bÄde barn och jobb. Man kan ju göra allt utan att vara beroende av andra som har bil och körkort. Kommer bli superskönt med körkort, jag vill egentligen Äka nÄgonstans varje gÄng jag Àr ledig :)
marycaroline.blogg.se