Astrid Lindgren-filmer đŸŽ„

Jag har kvar en massa Astrid Lindgren-filmer frĂ„n nĂ€r jag var liten 😊 Men jag har ju inte alla Astrids filmer och det har jag heller aldrig haft, men jag har Pippi, Emil, Ronja, Lotta, Bullerbyn (gamla inspelningen (det finns tvĂ„ inspelningar)) och Madicken. Det vill sĂ€ga de bĂ€sta av Astrid Lindgren! (Om jag ska vara Ă€rlig kan ju exempelvis Bröderna LejonhjĂ€rta och Karlsson pĂ„ taket kvitta, det Ă€r inte alls lika roligt att titta pĂ„). Och sĂ„ har jag en del novellfilmer, som exempelvis Kajsa Kavat och Allra kĂ€raste syster. Vi spelade in frĂ„n TV pĂ„ videoband nĂ€r jag var liten, och dessa har jag kvar, vilket jag Ă€r glad för. Angela har fĂ„tt alla mina gamla barnfilmer och Astrid Lindgrens filmer Ă€r populĂ€ra, speciellt Pippi och Lotta. Men de senaste dagarna har Angela fastnat för Madicken. PĂ„ tvĂ„ dagar har videobandet rullat hela 3 gĂ„nger! đŸ˜Č Vilken tur att jag fortfarande Ă€lskar Astrid-filmerna sĂ„ vi kan titta tillsammans och uppskatta det lika mycket 😄 
 
 
Tittar era barn pĂ„ Astrid Lindgren-filmer? Vilken film Ă€r era och era barns favorit? 😊
 
 
(BildkÀlla).
 
 

(BildkÀlla).
 
 
(BildkÀlla).
 
 
#1 - - Sofia:

Ja hÀr tittas det mycket pÄ Astrid Lindgren! Pippi lÄngstrump kommer nog alltid vara Ellies stora favvo, men hon Àlskar ocksÄ Ronja, Emil, Lotta,Rasmus pÄ luffen,maddicken och en film som du tyckte kunde kvitta Karlsson pÄ taket. Haha :) sen tycker jag vÀldigt mycket om bröderna lejonhjÀrta men vi har valt att vÀnta med den tills Ellie blir större. Hon Àr vÀldigt kÀnslig och blir lÀtt rÀdd för saker och vi tror den kan vara för lÀskig för henne :)

Svar: Ja vissa filmer Àr ju för lite större barn. SjÀlv mÀrkte jag att Angela inte var överförtjust i Ronja, men lite tittar hon :) Rasmus pÄ luffen har vi inte tittat pÄ, den har vi inte heller faktiskt, men den Àr rÀtt bra :) Men Äh, lilla skruttan dÄ :) DÄ blir det inga skrÀckisar för henne pÄ lÀÀÀnge dÄ :P :D
marycaroline.blogg.se