Saker som kan hända när man arbetar i butik

När man arbetar i butik kan en del konstiga saker hända. Alla dagar är olika och man möter varje dag olika typer av människor. Kunder kan säga helt otippade grejer. Som butikssäljare är det ju bara att hålla masken och antingen vara tyst, hålla med eller byta ämne. Typ... På Twitter skriver en tjej (@kassadrottning) som jobbar i matbutik om konstiga saker som hänt henne på jobbet (och hon har även skrivit en bok jag gärna skulle vilja läsa). Jag dör så roliga saker man kan vara med om, igenkänningsfaktorn är hög om man jobbar i butik...
 
 
Skärmavbild 2016-01-12 kl ks
Ja, det är givetvis mitt fel som står i kassan att kortbetalningen inte går igenom efter redan tre försök att betala... Klaaart det finns pengar på kortet, jag ska bara trolla lite så fungerar det snart...
 
 
Skärmavbild 2016-01-12 kl pla
En del kunder verkar tro att det bara är att slå in vad en vara kostar, eller att vi i personalen har ALLA artikelnummer i huvudet. Tyvärr fungerar det inte så, vi måste av olika orsaker ha varan i kassan och slå in den med EAN-koden eller med artikelnumret som står på. 
 
 
Skärmavbild 2016-01-12 kl qqqqq
Hahaha, jag dör ^^ Ingenting jag känner igen, men det var kul :D 
 
 
Skärmavbild 2016-01-12 kl ksm
Ja, många kunder kommenterar på något sätt summan de ska betala...
 
 
Skärmavbild 2016-01-12 kl siiska
Väldigt vanligt när sällskap kommer och ska handla, att de "tjafsar" om vem som ska betala. Antingen insisterar man på att man SKA betala allt eller så blir man sur när den andra inte vill betala eller inte har kortet med sig och själv får plocka fram kortet och betala...
 
 
(Alla bilder från lajkat.se).
Lämna kommentar publicerat i Vardagsliv, tankar och åsikter