Påsken

Jag kan egentligen tycka att påsken är en mysig högtid. Men det är ju inte samma sak som när man var barn, absolut inte. Då var den ju nästan lika viktig som jul. Man fick påskägg från flera håll och fick så mycket godis så man knappt kunde äta upp allt, haha. Och så var det påskmiddagar. Och påsklov och allt. Bara en massa mys. Men allt det här har liksom försvunnit. Vi firar knappt påsk längre. Visst, lite god mat och påskägg är klart, men bara vi i lilla familjen liksom. Det blir ingen stor grej av det. Men det gör ingenting, jag klagar inte 😜 Det räcker att julen är stor egentligen. Påsken är ändå roligast för de som är små 😊 
 
Igår åt vi i alla fall lite god mat. Lammstek och köttbullar och lite annat 😊 Igår hade man ju tid att stå en stund i köket också då man var ledig 😊 Dock är det min jobbhelg nu så jag har jobbat idag och ska jobba imorgon också. Men man får ta tillvara på tiden och myset efter jobbet när man kommer hem 😊 Idag blev det påskägg och kladdkakebak 😊
 
Mammas lilla hjälpreda i köket igår. Stekte lammstek. Angela ville vara med och
banka köttet 😏 
 
 
Idag fick Angela påskägg. Angela fick leta efter påskägget som jag gömt. Tyvärr
är hon rätt dålig på att leta och tappar snabbt tålamodet, haha. Man fick liksom
ge ledtrådar och säga att nu är det långt bort, nu är det kallt. Och att det blev
varmare när hon kom nära, haha. Angela fick en massa choklad och en blind bag
med en Littlest Pet Shop-figur 😊
 
 
Ikväll bakade vi kladdkaka. Angela skulle såklart vara med och blanda 😊
 
 

Färdig kladdkaka! Den får avnjutas imorgon då den blev klar rätt sent och vi skulle
äta middag. Kakan hade inte heller svalnat. Jaja, då har man något att se framemot
till fikat imorgon kväll istället 😋 
 
En kommentar publicerat i Livet som mamma, Vardagsliv, tankar och åsikter;
#1 - - Sofia :

Jag håller med. Och jag har också firat påsk litet men jag tycker det är underbart att bara vara lilla familjen hemma och fira tex påsk eller nyår :)