Vabbvecka

Den här veckan har det varit en riktig vabbvecka. Angela insjuknade ju i lördags kväll då hon däckade rätt tidigt i soffan. På söndagen hade hon nästan 40 graders feber och var riktigt hängig. På måndagen och tisdagen fortsatte det, även om febern inte var lika hög. På tisdagen var det något bättre och på onsdagen verkade hon rätt okej, så hon fick vara på dagis och vi jobbade. Men det var nog ett misstag eftersom hon däckade nästan på en gång när hon kom hem och bara sov. Hon varken åt eller drack. Så det var ju bara att vabba igen, både igår och idag. Så jag har bara jobbat en dag den här veckan och i helgen är jag ledig. Angela verkar betydligt bättre nu. Men hon har fortfarande riktiga energidippar då hon blir riktigt trött och tjurig. Så riktigt okej är hon inte ännu. En hel sjukdomsvecka alltså. Efter helgen borde hon dock vara bra igen tycker jag. Det är skönt att det är rätt sällsynt med längre sjukdomsperioder. Vanligtvis brukar det bara vara 2-3 dagar, men det här viruset Angela åkt på är riktigt envist.... Usch! 👎
 
Bjuder på ett par bilder från veckan:
Glass i stora lass! Toppen både för barn och förälder under vab 😋 😏  Angela äter sin favorit, Sandwich. Och jag har ätit gräddglass direkt ur paketet som jag delat med kniv. Precis som när man var liten 😊
En dag när Angela var lite piggare. Nalle Puh-spelet åkte på. Men tålamodet var inte alltför stort, fick stänga av efter max 10 minuter 😞
Lämna kommentar publicerat i Livet som mamma, Vardagsliv, tankar och åsikter;